top of page
Honeydew.jpg

90’, 2023, HD, col., USA - italian

HONEYDEW

90', 2023, HD, col., Italy, Sweden


Directed by: Marco Bergonzi, Michael Petrolini


Genre: Documentary
Languages: It
Produced by: INDYCA, Fellonica FilmAB

Screenplays: Marco Bergonzi, Francesco Cibati, Michael Petrolini

Cast: Maureen, Cody

Director of Photography: Marco Bergonzi

Produced by: Costanza Julia Bani, Paul Cadieux, Francesca Portalupi

Synopsis:

Through the eyes of the two protagonists, HONEYDEW tells the story of a small town in the grip of a dramatic existential change due to the recent legalization of marijuana. Nestled in the hills of Humboldt County in Northern California, Honeydew is not just a geographical location, but a state of mind. The original inhabitants arrived here in the 1970s in search of freedom in its purest form, a coexistence with nature. They didn't want to deal with government, rules or protocols and based their economy on the illegal cultivation of marijuana, homegrown in the center of the Emerald Triangle, an area famous for having the best weed in the United States, and therefore the world . Humboldt County is as synonymous with marijuana as Bordeaux or Montalcino are with wine. But now the founders, most of whom are well into old age, are struggling to adapt to the rapidly changing landscape of legal marijuana, while the younger generation she willingly accepts the new reality, not caring that she is trapped in a system their parents escaped from decades earlier.

With the support of

Mega Fun

Mediterranean Film Institute

Cinephile

Primitive Movies

Rai cinema

Honeydew è una località sperduta nel mezzo della California. Qui alla fine degli anni '70 si sono ritrovati spontaneamente un gruppo di persone con un passato diverso ma con lo stesso sogno per il futuro: vivere una vita libera da qualsiasi costrizione sociale, formale, politica.
Honeydew accoglie chiunque abbia bisogno di un posto per sentirsi a casa. Maureen, oggi energica sessantenne, e i suoi compagni di avventura difendono una comunità in cui la propria libertà non interferisce con quella altrui, ci si aiuta solo quando ce n'è bisogno e l'autonomia personale rimane la parola d'ordine dell'intero ecosistema. Ogni Eden però ha un angolo d’ombra, e Honeydew non è diverso dagli altri. I suoi abitanti per arrotondare hanno approfittato delle condizioni ambientali particolarmente favorevoli per accostare alla coltivazione più canonica di ortaggi, quella della cannabis. Un piccolo aiuto che si sono dati per arrotondare, una coltivazione sostenibile e venduta a pochi intenditori, che li
ha aiutati a rimanere ancora più estranei al mondo. Ma con la legalizzazione Honeydew diventa la meta preferita di quegli imprenditori che vogliono approfittare del nuovo sistema per fare business. Insieme a loro Cody, nato e cresciuto a Honeydew, stanco di sentirsi ai margini del mondo, approfitta delle nuove leggi mentre Maureen e gli altri cercano, ognuno a modo suo, di preservare quello che rimane del proprio paradiso.

With the support of

Creative Europe Media

Emilia Romagna Film Commission
Film Commission Torino Piemonte

MAGAZINE

bottom of page